Riepas nodiluma mērīšana
Lai spriestu par riepu nodiluma pakāpi un lemtu par to nomaiņu, rūpīgi aplūkojiet riepas protektoru. Braukšanas laikā protektors ir pastāvīgā kontaktā ar virsmu, pa kuru braucat, līdz ar to tieši ietekmē riepas efektivitāti un veiktspēju.
Riepa ir jāmaina, kad tās protektora centrālie izciļņi ir nodiluši līdz vienam līmenim ar tā sānu izciļņiem.
Riepas noņemšana
Lai noņemtu riepu, vispirms iztukšojiet kameru, līdz no tās vairs nenāk gaiss.
Pēc gaisa izvadīšanas ar riepas sviru noņemiet riepu no riteņa loka.
Kā uzlikt riepu?
Lai uzliktu riepu atpakaļ, ievietojiet vienu riepas pusi riteņa loka apakšdaļā. Pēc tam piepumpējiet kameru par aptuveni 30%, pirms ievietojat to riepā (tās iepriekšēja piepumpēšana samazina kameras iespiešanas risku). Pēc tam ievietojiet otru riepas pusi riteņa lokā, sākot no ventilim pretējās puses. Pirms pilnībā piepumpējat kameru, pārbaudiet, vai tā nav iespiesta starp riepu un riteņa loku.
Kā pareizi pumpēt riepas?
Vienmēr pumpējiet riepas uzmanīgi. Ieteicamais spiediens ir norādīts uz riepas borta, kā arī tās tehniskajā aprakstā (pieejams tiešsaistē).
Pirms katra izbraukuma, lūdzu, pārliecinieties par riepu spiediena piemērotību gaidāmajiem braukšanas apstākļiem.
Profesionāļi iesaka
Pumpējot riepas, raugieties, lai spiediens tajās atbilstu virsmai, pa kuru grasāties braukt, un jo īpaši braukšanas laikapstākļiem. Braucot lietū, samaziniet spiedienu riepās, lai uzlabotu saķeri ar virsmu. Savukārt, braucot sausā laikā, varat palielināt spiedienu, lai iegūtu labāku veiktspēju.