Dinamiskas līdzsvara prasmes pamata posmi
Līdz 4 gadu vecumam bērnam ir jāapgūst prasme pārvietot savu ķermeni norādītā virzienā, pakāpeniski virzoties uz priekšu, abām pēdām atrodoties līdzās.
4 gadu vecumā bērns prot staigāt, liekot vienu kāju priekšā otrai pa vingrošanas līdzsvara baļķi, kas ir pusotru reizi platāks par viņa pēdu.
6 gadu vecumā bērns jau ir apguvis prasmi staigāt, liekot vienu kāju tieši priekšā otrai, pa vingrošanas līdzsvara baļķi, kura platums ir vienāds ar viņu pēdas platumu.
Psihomotorā attīstība:
Bērnu psihomotorā attīstība ir atkarīga no ģenētikas, motoro prasmju un garīgo spēju kombinācijas.
Produkts var ietekmēt bērna psihomotoro attīstību, ja palīdz uzlabot viņa motoriskās prasmes.
Motorajām prasmēm ir vairāki aspekti: ķermeņa karte, dinamiskā koordinācija, līdzsvars, roku un acu koordinācija, smalkās motorikas attīstība un laika un telpiskā izpratne.
Ķermeņa uztvere
Ķermeņa karte attiecas uz bērna uztveri par savu ķermeni, kas ļauj viņam vadīt savas kustības un attīstīt sevis apzināšanos. To izstrādā, pamatojoties uz sajūtām un darbībām ("ķermenis, kas jūt, kustas"), iepriekš to attēlojot un aprakstot ("ķermeņa attēlojums", personas zīmējums). Jo vairāk bērns kustas, jo vairāk iemācās uzlabot savu ķermeņa karti un labāk kustēties.
Acu-roku koordinācija
Acu-roku koordinācija ietver darbības, kas nepieciešamas mērķēšanai ar daļu ķermeņa vai visu ķermeņa korpusu: maziem bērniem tā ir sekošana trajektorijai, tad mērķēšana uz lieliem objektiem un mērķiem, pielietojot rokas un kājas, pirms pāriešanas pie arvien mazākiem objektiem un mērķiem, apgūstot pirkstu kustību pārvaldību: klavieru spēlēšana, pērlīšu vēršana uz auklas, rakstīšana.
Laika un telpas izpratne
Laika un telpas apzināšanās ietver visu, kas saistīts ar bērna pašizjūtu laikā
(pirms/pēc, ritmiskas aktivitātes, diena/nakts, gadalaiki utt.) un telpā (priekšā/aizmugurē, uz/zem,
pa labi / pa kreisi utt.)