Līdzsvara spilveni līdzsvara izjūtas attīstīšanai.
Bērniem, kuri ir jaunāki par 4 gadiem, ir jāiemācās kontrolēt savu ķermeni un kustēties jebkurā virzienā, lēnām pārvietojoties uz priekšu ar abām kājām.4 gadu vecumā bērns prot staigāt, liekot vienu kāju priekšā otrai zonā, kuras platums ir vismaz pēda un puspēda.
6 gadu vecumā bērni prot staigāt, liekot vienu kāju tieši priekšā otrai, papēdi pie purngala zonā, kuras platums ir vienāds ar viņu pēdu.
Psihomotorā attīstība:
Bērnu psihomotorā attīstība ir atkarīga no ģenētikas, motorikas un psiholoģiskajiem faktoriem.Ja produktu lieto motorikas attīstīšanas nolūkiem, tas var ietekmēt bērnu psihomotoro attīstību.Motorikas attīstība ietver vairākus galvenos komponentus:ķermeņa uztveri, koordinācijas izjūtu, līdzsvara izjūtu, acu-roku koordināciju, smalkās motorikas prasmes un orientēšanos laikā un telpā.
Ķermeņa uztvere.
Ķermeņa uztvere parāda, kā bērni redz savu ķermeni.Šī uztvere ļauj viņiem labi kontrolēt savas kustības, apzināties savu ķermeni, kā arī vairo pašapziņu.Tā ir balstīta uz pieredzi un darbībām (“ķermenis jūt, ķermenis kustas”), pirms tiek parādīts un apspriests (“ķermeni reprezentē”, personības tests).Kustoties bērni nepārtraukti pilnveido savu ķermeņa uztveri un palielina savas iespējas kustēties labāk nākotnē.
Acu-roku koordinācija.
Acu-roku koordinācija ietver kustības, kas mums palīdz darboties ar visu ķermeni vai tā daļu.Mazuļi šo prasmi attīsta, iepazīstot apkārtējo vidi, savukārt pēc tam izmanto rokas un kājas, lai satvertu lielus objektus un priekšmetus.Vēlāk tiek izmantoti aizvien mazāki objekti un priekšmeti, līdz ir iegūtas lieliskas smalkās motorikas prasmes:klavierspēle, pērļošana, rakstīšana.
Orientēšanās laikā un telpā.
Orientēšanās laikā un telpā ietver visu, kas raksturo bērna laika (pirms/pēc, ritmiskas aktivitātes, diena/nakts, sezona u.c.) un telpas (priekšpusē/aizmugurē, virs/zem, pa labi/pa kreisi u.c.) uztveri.