Riepas nodiluma mērīšana
Lai izmērītu riepas nodilumu un zinātu, kad tā jānomaina, jāpārbauda protektors.
Nolietojuma pazīmes ir:
- protektors sāk nodriskāties;
- parādās mikroskopiskas plaisas;
- mazs protektoru dziļums;
- kļūst redzams karkass.
Visos šajos gadījumos riepa ir nolietojusies un jānomaina.
Riepas noņemšana
Lai noņemtu riepu, vispirms iztukšojiet kameru, līdz no tās vairs nenāk gaiss.
Pēc gaisa iztukšošanas ar riepas sviru noņemiet riepu no riteņa loka.
Kā uzlikt riepu?
Lai uzliktu riepu atpakaļ, ievietojiet vienu riepas pusi riteņa loka apakšdaļā. Pēc tam piepumpējiet kameru par aptuveni 30%, pirms ievietojat to riepā (tās iepriekšēja piepumpēšana samazina kameras iespiešanas risku).
Pēc tam ievietojiet otru riepas pusi riteņa lokā, sākot no ventilim pretējās puses.
Pirms pilnībā piepumpējat kameru, pārbaudiet, vai tā nav iespiesta starp riepu un riteņa loku.
Kā pareizi pumpēt riepas?
Uzmanīgi iesūknējiet riepā gaisu. Ieteicamais spiediens ir norādīts uz riepas sāniem, kā arī tās tehniskajā aprakstā (pieejams tiešsaistē).
Tāpat arī pirms katras izbraukšanas pārliecinieties, vai riepās ir pareizs spiediens jūsu braucienam.
Profesionāļi iesaka
Kad riepas uzpildāt ar gaisu, pārliecinieties, vai esat uzpildījis tās līdz spiedienam, kas ir piemērots virsmai, pa kuru brauksiet, kā arī laikapstākļiem, kuros pārvietosieties.
Ja braucat lietainā laikā, samaziniet gaisa spiedienu, lai palielinātu riepas saķeri. Savukārt braucot sausā laikā, varat palielināt spiedienu augstākai braukšanas efektivitātei un veiktspējai.