Riepas nodiluma mērīšana
Lai noteiktu riepas nodilumu un lemtu par tās nomaiņu, uzmanīgi aplūkojiet tās protektoru.
Parastās nodiluma pazīmes ir:
- sairuši protektora izciļņi
- mikroplaisas
- sarucis protektora dziļums
- vietām atklāts riepas karkass.
Konstatējot kaut vienu no šīm pazīmēm, ir pienācis laiks nomainīt riepu.
Riepas noņemšana
Lai noņemtu riepu, pilnībā izlaidiet gaisu no kameras.
Pēc tam ar montāžas sviru izņemiet riepu no aploka.
Kā uzlikt riepu?
Lai uzliktu riepu, ielieciet vienu tās malu riteņa aplokā. Pēc tam piepumpējiet kameru par aptuveni 30%, pirms ievietojat to riepā (tās iepriekšēja piepumpēšana samazina kameras iespiešanas risku). Pēc tam ievietojiet otru riepas pusi riteņa aplokā, sākot no ventilim pretējās puses.
Pirms pilnībā piepumpējat kameru, pārbaudiet, vai tā nav iespiesta starp riepu un riteņa aploku.
Kā pareizi pumpēt riepas?
Uzmanīgi iepumpējiet riepā gaisu. Ieteicamais spiediens ir norādīts riepas sānos. Tāpat arī pirms katras izbraukšanas pārliecinieties, vai riepās ir pareizs spiediens jūsu braucienam.
Profesionāļi iesaka
Kad riepas uzpildāt ar gaisu, pārliecinieties, vai esat uzpildījis tās līdz spiedienam, kas ir piemērots virsmai, pa kuru brauksiet, kā arī laikapstākļiem, kuros pārvietosieties.
Ja braucat lietainā laikā, samaziniet gaisa spiedienu, lai palielinātu riepas saķeri. Savukārt braucot sausā laikā, varat palielināt spiedienu augstākai braukšanas efektivitātei un veiktspējai.